Op deze pagina vind je alle info over de voormalige Academische Werkplaats van ADHD en Druk gedrag.
PUBLICATIES
ADHD Dossier in Balans Magazine
Artikel in Kind en Adolescent Praktijk (https://www.kaponline.nl/)
Brochure
Factsheet
Flyer
Persberichten
- De Academische Werkplaats voor ADHD en Druk Gedrag (2020, 24 januari). Effecten van Voeding op ADHD? [Persbericht].
- De Academische Werkplaats voor ADHD en Druk Gedrag (2020, 18 juni). Geen bewijs voor werkzaamheid game bij kinderen met ADHD [Persbericht].
Praktijkverhalen
PowerpointPresentatie Professionals
Richtlijnen
Werkkaart Zorg en behandeling voor ADHD gedrag bij kinderen en jongeren conform borgstandaard ADHD 2019
(Wetenschappelijke) artikelen
- Batstra, L., Hadders-Algra, M., Nieweg, E., Van Tol, D.,Pijl, S. J., & Frances A. (2012). Childhood emotional and behavioral problems: reducing overdiagnosis without risking undertreatment.
- Batstra, L., te Meerman, S., Conners, K. & Frances, A. (2017). Correspondence.
- Foget, L. E., Van Haeringen, C. J., Te Meerman, S., & Batstra, L. (2017). Wat leert de jeugd van educatieve kinderboeken over ADHD?
- Luman, M. & de Zeeuw, P. (2015). Meer aandacht voor diagnostiek en medicatie bij ADHD.
- Stark, B. (2018). Psycholoog Laura Batstra over de misverstanden van ADHD: ‘ADHD is geen hersenziekte maar een gedragsprobleem’.
- Te Meerman, S. (2017). Hoe het ADHD concept het onderwijs dreigt te verarmen.
- Te Meerman. S. (2018). Binnenkort heeft iedereen ADHD. Over reïficatie en bijgeloof.
- Te Meerman, S., Batstra, L., Grietens, H., & Frances, A. (2017). ADHD: a critical update for educational professionals.
- Te Meerman, S., Batstra, L., Hoekstra, R., & Grietens, H. (2017). Study books on ADHD genetics: balanced or biased?
- Veenman, B., Luman, M., Hoeksma, J., Pieterse, K., & Oosterlaan, J. (2016). A Randomized Effectiveness Trial of a Behavioral Teacher Program Targeting ADHD Symptoms.
- Veenman, B., Luman, M., & Oosterlaan, J. (2017). Further Insight into the Effectiveness of a Behavioral Teacher Program Targeting ADHD Symptoms Using Actigraphy.
- Veenman, B., Luman, M., & Oosterlaan, J. (2018). Moderators Influencing the Effectiveness of a Behavioral Teacher Program.
- Wienen, A. W., Batstra, L., Thoutenhoofd, E.,Bos, E. H., & de Jonge, P. (2017). Do troublesome pupils impact teacher perception of the behavior of their classmates?