Hoe kan een leerkracht omgaan met druk en ongeconcentreerd gedrag? Een zeer relevante vraag nu er maatschappelijk debat is over het effect van volle klassen op het gedrag van leerlingen in het algemeen en in het bijzonder op dat van leerlingen die snel zijn afgeleid en beweeglijk zijn. Marjolein Luman en Anouck Staff geven concrete handvatten voor leerkrachten.
Heb jij een vraag over druk gedrag en ADHD?
Vanwege het succes van onze vlogs, zijn we bezig met het plannen van een nieuwe serie vlogs. Heb jij een interessante vraag die je graag beantwoord wilt hebben? Vragen kunnen uiterlijk morgen (15 maart) worden ingediend bij Betty Veenman. De beste 10 vragen worden uitgekozen voor onze nieuwe reeks en als je dat wilt, mag je je vraag al vloggend stellen aan de expert die de vraag zal beantwoorden!
Benieuwd naar onze eerdere vlogs?
- In vlog 1 geven Nanda Rommelse en Sanne te Meerman antwoord op de vraag: “Is ADHD jongensgedrag?”
- In vlog 2 geeft Tycho Dekkers antwoord op de vraag: “Kan bewegen helpend zijn voor kinderen met ADHD?”
- In vlog 3 geeft Sebastiaan Dovis antwoord op de vraag: “Waardoor kunnen kinderen met ADHD impulsief zijn?”
- In vlog 4 geeft Sanne te Meerman antwoord op de vraag: “Is ADHD een erfelijke stoornis?”