Jongeren krijgen tijdens een eerste bijeenkomst een vlogcursus, waarbij ze leren hoe ze met hun telefoon vlogs kunnen maken en bewerken. Daarna mogen zij zelf bepalen hoe zij met het vloggen aan de slag gaan. Zo kunnen ze in een vlog hun eigen verhaal vertellen of andere jongeren al vloggend interviewen over druk gedrag en ADHD. Eventueel mogen ze ook met elkaar vragen bedenken over druk gedrag en ADHD en deze in een vlog opnemen, waarna experts in een vlog antwoord geven op die vraag. De resultaten worden teruggekoppeld naar de themagroepen en de vlogs worden, alleen met toestemming van de kinderen en hun ouders, op deze website geplaatst.
Resultaten
Twee van de deelnemende kinderen hebben hun vlog ondertussen af! Wil jij ook in een vlog jouw verhaal vertellen? Neem dan contact op met Betty Veenman.Benieuwd naar de vlogs van Danique en Jaap?
- Danique vlogt over haar drukke gedrag en waar ze rustig van wordt: slijm maken en haar puppy!
- Jaap vlogt over wat hem op school helpt om rustig te worden!
Vloggenserie
Binnen onze Academische Werkplaats hebben we ook een vloggenserie gelanceerd waarin experts antwoord geven op vragen van ouders en kinderen. Elke drie weken plaatsen we een nieuwe vlog waarin een andere vraag wordt beantwoord. De eerste vier vlogs zijn ondertussen te bekijken (zie links hieronder).
Vanwege het succes van onze vlogs, zijn we bezig met het plannen van een nieuwe serie vlogs. Heb jij een interessante vraag die je graag beantwoord wilt hebben? Vragen kunnen tot 15 maart a.s. worden ingediend bij Betty Veenman. De beste 10 vragen worden uitgekozen voor onze nieuwe reeks.
- In vlog 1 geven Nanda Rommelse en Sanne te Meerman antwoord op de vraag: “Is ADHD jongensgedrag?”
- In vlog 2 geeft Tycho Dekkers antwoord op de vraag: “Kan bewegen helpend zijn voor kinderen met ADHD?”
- In vlog 3 geeft Sebastiaan Dovis antwoord op de vraag: “Waardoor kunnen kinderen met ADHD impulsief zijn?”
- In vlog 4 geeft Sanne te Meerman antwoord op de vraag: “Is ADHD een erfelijke stoornis?”